Avis

Restaurant Slependamme

Lege Moerstraat 26 9980 SINT-LAUREINS
Avis du  03/05/2015 11:21

Een verborgen pareltje…

Rustig gelegen maar vlot bereikbaar in een landelijk kader ligt dit gezellige rustiek ingerichte restaurant. Een mooie menu- en wijnkaart en een uitgebreid tweemaandelijks menu – een echte aanrader! Het was genieten van artistiek opgemaakte borden met verse en smakelijke gerechtjes en verrassende accenten. De bijhorende wijnen werden royaal geschonken en de bediening door de sympathieke gastvrouw is professioneel en toch gemoedelijk. Zowel de chef als de gastvrouw leven volop voor hun zaak, en dat reflecteert zich doorheen de hele maaltijd door. Een heel correcte prijs/kwaliteitverhouding, wij zien alvast uit naar ons volgende bezoek!

Avis du  03/05/2015 11:21

Een verborgen pareltje…

Restaurant 't Brigandje

Urselweg 100 9990 MALDEGEM
Avis du  07/04/2015 19:52

Eten OK, jammer van de “bediening”…

Het is NIET onze gewoonte maar hier moeten we toch een negatieve kanttekening maken – niet over de gerechten, die waren in orde : ruime porties van zowel vlees als vis, verse frietjes en gemengde sla en smakelijke huisbereide sausjes. Wetende dat een zaterdagavond druk kan zijn, hadden we bijna een maand van tevoren gereserveerd voor 2. Wellicht hadden andere koppels die later toekwamen nog vroeger gereserveerd, want wij werden naar een tafel van 6 verwezen terwijl er toch heel wat tafeltjes voor 2 personen zijn. Tussen ons tafeltje en dat van de buren was er amper zo’n 10 centimeter ruimte. Het meisje dat de bestelling kwam opnemen was niet op de hoogte van de aangeboden menu’s (“er zijn er ook zoveel” volgens haar – ter info : er zijn er 3, het kindermenu al meegerekend). Het werd een hele klus om haar uit te leggen dat we beiden het menu ’t Brigandje kozen, beiden met het huisaperitief, éénmaal het menu met de zalmfilet en éénmaal het menu met de ribbetjes en als dessert voor allebei de dame blanche. De aperitieven met bijhorende hapjes kwamen vlot op tafel, evenals de hoofdgerechten en de wijn. Bij het dessert liep het helemaal mis : nadat de lege wijnglazen weggehaald waren en we nog eens doorgegeven hadden dat we voor de dame blanche gekozen hadden kwam er… niets. We hebben drie kwartier gewacht en ondanks dat we op een lege tafel zaten te kijken (uitgezonderd een peper- en zoutvat) deed niemand van het toch regelmatig voorbijkomende personeel de moeite om te vragen of er eventueel nog iets moest zijn. Uiteindelijk hebben we de rekening gevraagd, met de vermelding dat het dessert niet meer hoefde, dat het niet meer zou smaken na zo’n lange wachttijd. De gastvrouw is dan langsgekomen met de rekening, ze vroeg wat het probleem was en bood nog iets te drinken aan maar voor ons was de maat vol - we hebben de volle rekening betaald en zijn teleurgesteld naar huis vertrokken.

Avis du  07/04/2015 19:52

Eten OK, jammer van de “bediening”…

Restaurant Schildia

Zeedijk-Heist 250 8301 KNOKKE-HEIST
Avis du  23/02/2015 11:57

Een verzorgde maaltijd met zicht op zee

Een leuk adres op de zeedijk voor een verzorgde maaltijd in een ongedwongen sfeer. Snelle en vriendelijke bediening, mooi ingerichte zaak met heel wat plaats maar toch best reserveren in drukke periodes. Er is een zeer uitgebreide bierkaart maar eveneens veel keuze in betaalbare wijnen uit alle windstreken.

Avis du  23/02/2015 11:57

Een verzorgde maaltijd met zicht op zee

Restaurant Bartholomeus

Zeedijk-Heist 267 8301 KNOKKE-HEIST
Avis du  23/02/2015 11:55

2 glinsterende sterren!!!

Zoals altijd was het ook op deze Valentijnsdag een plezier om hier te dineren. Heerlijke verrassende gerechtjes, fijne begeleidende wijnen, een professionele en supervriendelijke bediening… meer moet dat niet zijn voor een geslaagde glinsterende avond. Het wordt alweer uitkijken naar ons volgend bezoek!

Avis du  23/02/2015 11:55

2 glinsterende sterren!!!

Restaurant Luxe Brasserie

Dorpsstraat 127 9980 SINT-LAUREINS
Avis du  25/01/2015 11:18

Lekker, gezellig, netjes en verzorgd

Vanwege diverse goede kritieken en een aangename website zijn we met hoge verwachtingen gaan dineren in luxe-brasserie Tijdloos – en die verwachtingen zijn meer dan ingelost. Een gezellig restaurantgedeelte (met decoratie die te koop is), vriendelijke ontvangst door de enthousiaste gastheer, fijne gerechten en prima begeleidende wijnen met een voortreffelijke toelichting. Het all-in menu wordt voor een heel correcte prijs geserveerd, verandert maandelijks en is al ruime tijd op voorhand op de website terug te vinden. Dit is een brasserie waarbij het woordje “luxe” op zijn plaats is. Zeker voor herhaling vatbaar!

Avis du  25/01/2015 11:18

Lekker, gezellig, netjes en verzorgd

Restaurant Restaurant Carpe Diem

Dorpsstraat 147 9980 SINT-LAUREINS
Avis du  10/12/2014 18:49

Smakelijk menu voor een prima prijs/kwaliteit verhouding

Het was een aangename kennismaking met dit druk bezocht restaurant – de zaak was volledig volzet op een zaterdagavond maar de bediening verliep vlekkeloos. De gerechten waren lekker, mooi gepresenteerd, ruim aangeboden en vergezeld van aangepaste wijnen. Zeker voor herhaling vatbaar! Nog een pluspunt is de website van het restaurant : die geeft een mooi overzicht over het regelmatig wisselend menu.

Avis du  10/12/2014 18:49

Smakelijk menu voor een prima prijs/kwaliteit verhouding

Restaurant Papinglo

Kleitkalseide 193 9990 MALDEGEM
Avis du  10/12/2014 18:48

Mooi keuzemenu, gezellige drukte

Door de keuze uit diverse voorgerechten, hoofdgerechten en desserten vindt iedereen iets naar zijn zin, de gerechten zijn mooi gepresenteerd en smakelijk. Misschien toch iets meer aandacht voor de gewenste braadwijze bij het vlees? Het restaurant is een extra troef voor het hotel Cleythil maar omdat het niet rechtstreeks aan het hotel grenst is op een koude winteravond is een warme jas aanbevolen want het is toch een klein eindje stappen.

Avis du  10/12/2014 18:48

Mooi keuzemenu, gezellige drukte