Très bon 8.9 Score basé sur 45 avis

Loppemsestraat 52 8210 ZEDELGEM

Belge Française

Dimanche, Lundi

Afficher le numéro de téléphone Email Site web

Bienvenue au restaurant Hertog Jan!

Le but ultime est d’intégrer le restaurant à cette ferme historique avec le jardin potager comme point de départ et comme source d’inspiration pour Gert. Les centaines de variétés d’herbes aromatiques, de légumes et de fleurs bios sont ainsi cultivées et utilisées dans les créations saisonnières du chef. Le nouveau restaurant a été inauguré en juillet 2014, nous vous invitons à parcourir l’album photo retraçant l’évolution du bâtiment et de son environnement. La vieille grange de 180 ans a été entièrement rénovée et transformée en cuisine : le coeur du nouveau Hertog Jan.

Du mardi au samedi

Nous aurons le plaisir de vous accueillir de 12 à 13h30 et de 19 à 21h.
Le soir, après le dîner, vous avez tout loisir de savourer un dernier verre avant la fermeture. Ce rythme nous permet de garder le sourire pour vous accueillir chaque jour dans les meilleures conditions.

Facilités Parking, Chiens acceptés, Accès aux moins valides, Terrasse, Jardin Cadre Cadre contemporain, Villa

Eric Lauwers
Eric recommande ce restaurant pour:

Uitstekend

Is tot nu toe de beste sterrenervaring en ik heb toch al wat sterren geproefd ;). Vanaf begin tot einde een ongedwongen relaxe sfeer dat rust uitstraalde. Mooie verzorgde en super combinaties . Mooie passende wijnen (wit) maar steeds de vraag of er liever rood was ! Een super aanrader !

Jean-François Bocuse

L'excellence. Mais...

J'ai fait deux restaurants deux étoiles dans ma vie et je ne peux que constater qu'il y a un monde de différence avec Hertog Jan qui boxe définitivement dans une catégorie supérieure. Arriver à vous en mettre plein la vue et les papilles avec une salade de tomates du jardin n'est pas donné au premier venu : peut-être le plus beau dressage que j'ai jamais vu ! La suite a été à l'avenant avec des explosions de saveur savamment calculées (une essence d'aneth du jardin qui vient troubler une crème accompagnant un saumon fumé, des chips de betteraves rouges sur une langoustine,...). On a vite compris qu'on tutoie l'excellence. L'excellence a un prix et là je mets un léger bémol sur la sélection des vins (facturée 170 euros par personne) qui m'a laissé perplexe. Sur les 8 vins dégustés, 7 vins blancs. Un seul verre de rouge avec lequel au passage nous avons du tenir le plat principal et le fromage. Sur ce coup-là nous l'avons trouvé saumâtre. La sélection est osée (vin de Serbie, du Portugal, d'Alsace, et même une Rodenbach Vintage avec un des plats) et permet clairement de découvrir des vins qui sortent des chemins balisés. Je suis loin d'être un œnologue aguerri mais le prix facturé pour la sélection me semble excessif et je me suis dit après coup que j'aurais été encore plus heureux en choisissant une bouteille à la carte. Voilà c'est dit et cela ne ternit pas le souvenir d'un repas inoubliable que je vous souhaite à tous de vivre une fois dans votre vie...

Katia De Busschere
Date du repas: inconnu

Een ervaring om niet snel te vergeten !

Gaan lunchen met bongo bon. Beetje angstig omdat ik niet echt gerust was om met een bongo bon te gaan lunchen in een ***-zaak. Maar waauw..... Heerlijk glas champagne met 3 amuses om te starten, 2 voorgerechtjes, hoofdgerecht, 2 dessertjes en koffie met een keuze die je kon maken van allemaal lekkere dingetjes die op de sneukelkar lagen. Waterarrangement en fles rode wijn genomen. Wijnen van verschillende landen en ook prijzen (van 60 eur voor een fles tot ....). Hier en daar las ik al dat mensen het beetje belachelijk vinden om 14 eur pp te betalen voor water, maar de lunch duurde zo'n 2.5-3 uur, het water werd steeds bijgeschonken... en het is toch een *** zaak en geen brasserie (waar men ook tot 8 eur voor een fles water kan betalen). De enige "minpuntjes" : vlek op het tafellinnen en een paar vetvlekken op de kledij van de bediening... maar bon, dat is echt een detail ! Voor de rest een super bediening, prachtig kader, vriendelijke mensen, ... Iedereen mocht zelfs even een kijkje in de keuken gaan nemen waar men ter plekke nog een klein hapje gaf. Dus zeker een aanrader !

Nicole Van Bossuyt

Unieke belevenis

Onze belevenis was zeer uitzonderlijk in het resto van Hertog Jan. De chef himself begroette iedere gast persoonlijk en dat is zeker een pluspunt voor zijn imago. Alles gaat er heel gemoedelijk aan toe, je voelt je echt op je gemak niettegenstaande de bediening van het allerhoogste niveau is. De chefs in de keuken zijn waarachtig heel inventief en de bordjes waren te mooi gedresseerd om aan te raken laat staan om te verorberen. Dikke proficiat aan allen. Enig minpuntje, de nogal dure koffie en aperitief alsook een tip om grote flessen spa te gebruiken ipv kleine flesjes met de bedoeling om daarin ook wat de prijs te kunnen drukken.

Francis
Date du repas: inconnu

uitstekend maar ik wist niet dat water zo duur...

Het resto arrangement hield in dat we het lunch menu kregen aan 77 € ipv 95 €. Een faire deal lijkt me. Bovendien krijgt men vooraf 7 hapjes/ gerechtjes om "U" tegen te zeggen qua smaak en presentatie. Dit vooraleer aan het lunchmenu te beginnen. Ook de lunch was van een 3 sterrenniveau door zijn originele samenstelling, presentatie en smaken. Echt topniveau. De wijnen van het wijnarrangement waren zorgvuldig uitgekozen en de forfait van 36 € per persoon zeker waard. De negatieve noot vond ik het waterarrangement waarbij wij voor 14 € per persoon enkele glazen SPA kregen. Hiervan was de prijs nergens vermeld. Alleen maar op de rekening. We hadden beter nog een extra glas wijn gedronken.

Ellen Martens
Avis du  09/08/2015

Het staat thans op de website...

Freddy Grenson

Uitstekend

Vriendelijke bediening. Geweldige sfeer. Uitstekende keuken. Achteraf krijg je nog een lijst met de gerechten. Zijn prijs zeker waard. Vraagt herhaling.

ANN

SUBLIEME CULINAIRE WANDELING

Proficiat aan allen ! Delicious ! verzorgd, vlot, ontdekkend, verrassend, perfect,... een aangename ,culinaire ontdekking. Een onvergetelijke middag. toch wel speciale, gedurfde wijnkaart. Ik miste enkel wat sfeer warmte in het interieur, maar werd ruimschoots gecompenseerd met de heerlijke, verfijnde gerechten.

youri michiels
Date du repas: inconnu

De geniale marketing van restobookings-hertog Jan

Geachte, Toen ik de actie onder ogen kreeg, "77€ voor 7 gangen verrassingslunch te Hertog Jan", heb ik geen seconde getwijfeld en heb ik meteen ingetekend. Het eten was van ongekend niveau en de ontvangst/service was 3* niveau zonder twijfel.De verschillende gerechtjes waren super lekker en verrassend met als uitschieter de st-jacobs schelpen en het aan tafel gerookte wagyu beef. Tot zover het positieve:77€/persoon exclusief dranken mag nooit resulteren in een rekening van 369€ ! Natuurlijk zijn de prijzen van de dranken op 3* niveau maar dit vond ik er toch over.Het personeel speelde hier zeer sluw op in " nu komen er nog 3 amuses, wilt u nog een aperitief @ 28€/glas .. ?

Julienne bogaerts-aerts
Date du repas: inconnu

De culinaire hemel op aarde !!!

Op culinaire vlak is dit super onderscheidend, méér dan 10/10. De gerechten zijn verrassend, soms gedurfd, origineel, creatief, ontdekkend, mooi, zelfs artistiek, ... alle mooie synoniemen zijn toepasbaar.. MAAR telkens SUPER! Proficiat aan de kok en zijn crew.Het is ook bijzonder charmant om de kok even aan de tafel te ontmoeten. Het interieur is zeer gedistingeerd sober.Voor mij mocht er een eyecatcher van schilderij hangen. De bediening is eveneens professioneel correct en perfect. Ik kan het restaurant aan iedereen aanraden want het is echt een culinaire onvergetelijke verassende droom en beleving.

Matthieu Halet

Top

Menu cohérent démontrant le savoir-faire du 3*. Sélection de vins accompagnant à merveille la dégustation. Service en français, c'est un plus.