16/20 Gault&Millau
2 étoiles Michelin
Vlaanderenstraat 22 9000 GAND
€€€
Dimanche, Lundi
Afficher le numéro de téléphone Email

Lieve
de Kimpe
Lieve recommande ce restaurant pour: Couples, Business lunch/dîner

een van de beste ...

Heel lekker. Al heel veel verschillende 1-2 sterrenrestaurants gedaan en dit staat echt in onze top 3 ;-) wel iets duurder dan bijv 't Overhamme maar elke gang verrassend en die smaaksensaties ... echt top

Nathalie
Sterck

Teleurstellend

De verwachtingen waren hoog gespannen, spijtig genoeg werden deze niet ingevuld. Als je voor de voorgestelde menu koos, kon je kiezen van 4 tot 7 gangen. Bij iedere extra gang kwam er € 10 bij de totaalprijs, hetgeen mij redelijk leek. Wij gingen voor 5 gangen. Het extra tussengerecht (sjalot-ossenstaart) was zeer, maar dan ook zeer miniem. Ik zou dit eerder een hapje noemen. Qua smaak vond ik persoonlijk de gepekelde schelvis het beste; het dessert met peterselie was gedurfd. Echte smaaksensaties zaten er echter niet tussen. Jammer. In deze klasse is er beter (en goedkoper) te vinden.

Christophe
De Vis

Zalig avondje culinair genieten

Voor ons was het zaterdagavond een avondje culinair genieten. Alles "klopte" zoals men zegt. Zeer goede, enthousiaste, deskundige bediening, zalig eten met (h)eerlijke producten, artistieke borden en dit alles in een mooi kader. Zalige wijnen ook trouwens. Voor ons was het de eerste maal in een sterrenrestuarant. We vroegen ons zelfs af waar de 2 en 3 steren restaurants Vrijmoed kunnen overtreffen. Zeker voor herhaling vatbaar. Een dikke proficiat aan het Vrijmoed-team.

Willy
Dewettinck

Fijn maar zoo weinig!!

Ik ben het volledig eens met Kris, Lede: het hoofdingredient van het voorgerecht bij de lunch bestond uit een cilindertje makreel, met de grootte van een vingertopje (1 op 1,5 cm) en het hoofdgerecht bestond uit 2 minieme blokjes rundswang! wel allebei met fijne en lekkere maar ook minimale garnituurtjes. Ook zelfde opmerking zoals Kris wat de aangepaste wijnen betreft: daar ik als chauffeur minder vlug wijn drink dan mijn vrouw, werd bij haar nog iets bijgeschonken maar de sommelier is bij mij niet meer langs geweest. Voor de lunch gaan we dus zeker niet meer terug.

Yves
Bekaert

Overdonderend

Ik weet echt niet wat er aan dit restaurant nog kan verbeterd worden; je krijgt er heel verrassende smaak- en textuurcombinaties die je nog maar zelden geproefd hebt. Orgineel, gewaagd, uitstekende bediening in een warm interieur met een professionele doch hartelijke bediening. Mijn felicitaties voor de kok en heel zijn team.Tweede ster?

Tom
De Vos

Top

Nieuwe top in Gent. Prijs/kwaliteit goed en pure keuken op smaak! Geen frullen, great food!

William
Simoens

Duur en met honger buiten

Het eten is lekker, maar zeer kleine porties. Dit maakt dit restaurant zeer duur en ik ben met honger terug naar huis gegaan. Oppassen als ze je vragen om in plaats van het dessert kaas wilt, want dan moet je extra bijbetalen en dit vermelden ze alleen op de kaart, die je dus goed gelezen moet hebben vooraleer je bestelt. Het huis waarin het restaurant zich bevindt is mooi, maar had zeker beter en gezelliger ingericht kunnen worden. Niet iedereen van het personeel is even vriendelijk.

Kris
Martens

Niks speciaals en redelijk duur

Gezien de hype zijn we recent eens een lunch gaan nemen in resto Vrijmoed, maar het was geen ontdekking. De porties waren niet zo speciaal en superklein en de aangepaste wijn werd maar minimalistisch ingeschonken (1 glas wit en anderhalf glas rood, na aandringen). Met honger buitengegaan en toch redelijk veel geld kwijt.

Andy
Temmerman

De hype meer dan waard

Zeer correcte keuken aan betaalbare prijzen. Chef himself kwam leuk praatje doen nadien. Reserveer tijdig, echt een noodzaak!

H
Gauderis

Perfect

Gastronomie op zeer hoog niveau aan betaalbare prijzen. Een aanrader.