Avis pour De Lekebek

Réserver
9.3
Jean-Pierre

De culinaire parel van Diksmuide(kopie beoordel...

Waarom zijn we daar nooit eerder geweest(gelegen op slechts 2 km.van onze deur). Bij het binnentreden overvalt je de vriendelijkheid,gemoedelijkheid en gastvrijheid van Marijke (de kok)en de zaalverantwoordelijke.Je betreedt het restaurant(capaciteit 24 personen) dat warmte en rust uitstraalt ...en dan begint het festijn. Er is maar 1 menu maar dit is eerder een voor-dan een nadeel.:Wildmenu December: Pastei van Patrijs/Kastanjesoep/Fazant/Wildragout met boschampignons/Durondeaupeer/Mokka volledige omkadering van het menu zie link op het einde. Elk gerecht was een palet van geuren,kleuren ,smaken omkadert met heerlijk aangepaste wijnen. Wat was nu het beste...moeilijk te kiezen omdat er zoveel verschillende ingrediënten gebruikt worden in de afwerking.Sumac(fonetisch Soemak),een Turks bessenkruid heeft veel indruk op mij gemaakt....de wildragout,op veel plaatsen is die taai,hier had de kok duidelijk haar tijd genomen om deze te laten sudderen. Kan maar 1 raad geven ...reserveer zo snel mogelijk in deze zaak.PROFICIAT. http://www.delekebek.be/info/

Sabine
Sabine recommande ce restaurant pour: Couples, Groupes, Business lunch/dîner, Gastronomie, Rapport qualité/prix

Het neusje van de zalm

Voor ons is het bij Marijke van de Lekebek altijd genieten. Prijs kwaliteit zoals je daar kan vinden , vind je nergens. Altijd verrassend anders, super vers en creatief. een echte aanrader. Filip en Sabine

Christine

32 jaren trouwe klant!

Elk bezoek weer een culinair feest: eerlijke, verse, heerlijke gerechten, aangenaam kader en vriendelijke service en dat alles voor een correcte prijs! Ons lievelingsrestaurant sinds jaren.

Christine

Al 35 jaren genieten!

Onze absolute top op culinair gebied! Steeds vers, verrassend, heel lekker,mooie porties, kleine polderhoeve met gezellige gelagzaal, mooi buitenterras met schitterend uitzicht. Al je zintuigen worden hier verwend! Warme persoonlijke ontvangst en een heel eerlijke prijs. Chefkok Marijke personaliseert wereldkeuken op geheel eigen wijze. We komen hier al 32 jaren en werden nog nooit teleurgesteld.